Het huiswerk van vorige week (les 15), de toets (mix D)  op pagina 39 van het werkboek, was door Noah en Vince, met inbegrip van de korte notatie, keurig gemaakt. Mijn complimenten. Een aantal diagrammen hebben we samen nog even aandachtig bekeken. Florian, liep wel rond op het JTC, maar nam niet deel aan de les. Sam had zijn huiswerk (een half uurtje werk) wederom niet gemaakt.

In mijn lessen schenk ik veel aandacht en tijd aan zoek-, oplos- en controlestrategie├źn, het aanleren van (schaak)zelfwerkzaamheidsvaardigheden, het vooruitdenken en visualiseren en het geven van gericht huiswerk en verwerkingsopdrachten. Het maken van huiswerk en verwerkingsopdrachten is voor mijn leerlingen noodzakelijk alsmede een belangrijke voorwaarde om een eerlijke kans te krijgen op het halen van het schaakdiploma. Maakt een leerling geen of nauwelijks huiswerk en verwerkingsopdrachten dan is deze leerling niet klaar of rijp voor het examen en is deelname daaraan in principe uitgesloten. Het halen van een schaakdiploma is immers geen doel op zich.

Huiswerk: Blad Stap 2: G17-24 afmaken. Noteer de zetten (korte notatie). Pijltjes trekken is niet langer meer toegestaan. Kijk alvast eens vooruit naar pagina 41 tot en met 46. Daar gaan we volgende week mee beginnen.

Een fijn weekend en tot volgende week!